28 Nisan 2013 Pazar

Kitle İletişim Kuramları 5 - Gerbner'in Genel İletişim Modeli



Amerikalı kitle iletişim araştırmacısı George Gerbner'in amacı geniş uygulama alanı olan bir model çizmektir. Model ilk kez 1956'da sunulmuştur.
Modelin özel bir niteliği hangi iletişim durumunu açıklıyorsa ona göre farklı biçimlere sokulabilmesidir. .



1- Bir kişi,
2- Bir olayı algılayıp
3- Tepkide bulunduğunda
4- Belli bir ortamda
5- Bazı araçlar kanalıyla
6- Kullanılabilir malzemeler hazırlar
7- Bunun bir biçimi
8- ve bağlamı vardır
9- İçeriği aktararak içerik iletilir
10- ve bazı sonuçlara yol açar.


Yaklaşımının bulguları 
Televizyonun örgütsel ve ideolojik yapısı
Televizyonun psikolojik, kültürel ve siyasal etkisi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder