Schramm'a göre iletişim Mesajı: mesaj hedefin dikkatini çekmeli, anlamı bozulmadan verilmeli, yol gösterici olmalıdır.
Ünay Özkay'a göre iletişim kavramı:
1-İletişim hedef kitlenin dikkatini çekecek şekilde dizayn edilmeli,
2-Simgelerin iletiyi gönderen kadar, gönderilerinde bilinmesi gerekir.
3-Hedef kitlenin, temel değer ve tutumlarını bilmek
4-En uygun medya türünü bilmek,
5-Daha uygun böyle bir mal/ürün kullanılmış mı ?
6-Hedef kitleye yabancı görünmekten kaçınılmalı.
7-Hazırlayıcı iletişim süreci ile hedef kitlenin bilgi/algılama düzeyini yükseltmek gerekmekte,
8-Kırılmayan dirençlerinde olabileceği unutulmamalıdır.
İletişimin Özellikleri: Devamlı / Dinamik / Tekrar edilemez / Dönüt ( Geri bildirim)
İletişimin Öğeleri:
Kaynak (Source) İleti/Mesaj (Message)
Kanal (Channel) Alıcı (Receiver)
Geribildirim (Feedback) Gürültü
Evrensel pragmatik kuram: Anlaşılabilirlik / Gerçeklik / Güvenilirlik / Doğruluk
Eş güdümleme: Bir
örgütün düzenli ve sürekli çalışabilmesi için, amaçlar, faaliyetler, organlar
ve bireyler arasında uyum ve işbirliğinin sağlanmasıdır. Örneğin; traktör reklamının yanında veya bir sonraki reklamda bankaların çiftçiler için uygun kredi verme kampanyası..
Tutum değişikliği: Tutum değişimi ikna-uyum süreçlerini içerir.Birey bazen ikna olurken, bazen kendini ikna eder, çoğu kez de grup baskısına boyun eğmek zorunda kalır. Bu süreçte tutum değişimi, genellikle uyum durumuna gelerek sonuçlanır.
Ayrıca tutum değişiminde kaynak ve mesaj ve hedefin de özellikleri oldukça önemlidir.Bunlar;
1-Kaynağın güvenilir ve inanılır olması
2-Azaltma etkisi: Kaynağın güvenilirliği, inanılırlığı düşük olduğunda hedef tarafından sorgulanmadan doğrudan mesaj reddedilir.
3-Kaynağın inanılırlığında kültürel farklılıklar
4-Kaynağın çekiciliği: Çekicilik üçe ayrılır: Dış görünüş, benzerlik, beğenilirlik.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder