3 Temmuz 2013 Çarşamba

Etkin SEO yapılandırması için site yapısı


Arama motoru optimizasyonu ve seo terimleri hakkında daha önce genel bir bilgi vermiştim şimdi ise etkin seo yapılandırması için neler yapmamız gerekiyor bir göz atalım.
 

Sitenizde Gezinmeyi Kolaylaştırın

Sitenizdeki gezinti bağlantıları arama motorları için çok önemlidir.
Sitedeki gezinti bağlantıları, ziyaretçilerin aradıkları içeriği kolayca bulmalarına yardımcı olduğu için önemlidir.

Sitenizdeki gezinti bağlantılarını ana sayfanızı temel alarak planlayın

Bütün sitelerde, genellikle sitede en sık görüntülenen ve birçok ziyaretçi için gezinti başlangıç noktası olan ana sayfa veya kök sayfası bulunur.

‘Takip (Breadcrumb) bağlantıları’ kullanarak kullanıcılarınıza kolaylık sağladığınızdan emin olun

Bir takip (Breadcrumb) bağlantısı, ziyaretçilerin bir önceki sayfaya ya da ana sayfaya geçişini kolaylaştıran bağlantılar satırıdır.

Biri kullanıcılarınız diğeri arama motorları için olmak üzere iki site haritası hazırlayın.



Bir site haritası web sitenizin yapısını gösteren basit bir sayfadır ve genellikle sitenizde bulunan sayfaları hiyerarşik olarak listeler. Ziyaretçiler sitenizdeki sayfaları bulmakta zorlandıklarında bu sayfayı kullanabilirler. Arama motorları da bu sayfayı ziyaret ederek sitenizdeki sayfaların iyi bir taramasını yapabilirler, ancak site haritasının temel kullanıcı hedefi sitenizi ziyaret eden kişilerdir.

Doğal akışı olan bir hiyerarşik yapı oluşturun.

Gerektiğinde gezinti bağlantıları olan sayfalar ekleyin ve sitenizdeki iç bağlantı yapısında bunları düzenleyin.

Yanlışlar
• Örneğin, sitenizdeki her sayfadan diğer sayfalara bağlantı oluşturmak gibi karmaşık gezinti bağlantıları hazırlamayın
• Kullanılan içeriği aşırı şekilde parçalayıp bölümlere ayırmayın (örneğin, alt sayfalardaki bir  içeriğe ulaşmak yirmi tıklama sürmesin)

Navigasyon için genellikle metin kullanın.

Site genelinde sayfadan sayfaya geçişler için metin kullanmanız, arama motorlarının sitenizi taramasını ve anlamasını kolaylaştırır. Özellikle Flash ve JavaScript desteklemeyen bazı aygıtlar kullanıyorlarsa, birçok kullanıcı bunu diğer seçeneklere tercih eder.





Yanlışlar
 Sadece açılan menüler, resimler veya animasyonlardan oluşan bir gezinti yapısı kullanmayın (arama motorlarının çoğu bu bağlantıları algılayabilir, ancak yine de kullanıcılar sitenizdeki bütün sayfalara normal metin bağlantılarla erişebilirse bu sitenizin erişilebilirliğini artırır.

Site içi gezinme bağlantılarında odaklanacağınız nokta sadelik ve kullanım kolaylığı olmalıdır!

Sitenize HTML site haritası sayfası ve XML Site Haritası dosyası ekleyin
Siteniz için XML Site Haritası dosyası oluşturmak, sitenizdeki sayfaların arama motorları tarafından keşfedilmesini kolaylaştırır.

Yanlışlar
• HTML site haritanızın güncellemesini yapmadığınız için geçerliliğini yitirmiş çalışmayan
• bağlantılara sahip olmayın.
• Konulara göre gruplamadan ve düzenlemeden bütün sayfaları alt alta listelemeyin.

Kullanışlı bir 404 sayfası hazırlayın

Yanlışlar
• 404 hatası veren sayfalarınızın arama motorları tarafından indekslenmesini engelleyin(sitenizde olmayan sayfalar istendiğinde web sunucunuzun 404 HTTP durum kodu sağlamak üzere konfigüre edildiğini kontrol edin)
• Sadece “Bulunamadı”, “404” gibi basit hata mesajları verilmesi veya 404 hata sayfasının hiç olmaması.
• Sitenizin diğer bölümleriyle tasarım olarak farklı bir 404 sayfası tasarımı kullanmaktan kaçının.





Kaliteli içerik ve hizmetler sunun

İlginç siteler tanınmışlıklarını kendi kendilerine arttırırlar.

Kullanıcılar kaliteli içeriği diğerlerinden ayırt ederler ve başka kullanıcıları da bu içeriğe yönlendirirler. Bu, bloglarda yayınlama, sosyal medya hizmetleri, e-posta, forumlar ve diğer yöntemlerle gerçekleşebilir.
Kullanıcılarınızın içeriğinizi algılamadaki farklılıklarını öngörerek özgün ve ayrıcalıklı içerik oluşturun
Sunduğunuz içeriği bulmak için kullanıcıların arayabileceği kelimeleri göz önünde bulundurun. Konu hakkında çok bilgili bir kişi ile konuya yeni olan bir kişi, aramalarında farklı terimler kullanabilir.


Kolay okunabilir metinler yazın

Sakının
• Yazım ve imla hataları olan baştan savma metinler
• İmaj dosyalarına metinsel içerik oluşturmak adına metin yerleştirmek (kullanıcılar metni kopyalayıp yapıştırmak isteyebilir ve arama motorları bunu okuyamaz)


Konu başlıklarına göre bir düzen sağlayın

Bir konunun nerede başladığını, nerede bittiğini belirgin olarak kullanıcılara yansıtacak şekilde içeriğinizi düzenlemek her zaman yararlıdır. İçeriğinizi mantıksal bölümler ve parçalar halinde sunmak, kullanıcıların istediklerini kolayca bulmalarını sağlar.

Yanlışlar
• Farklı konularda olan büyük bir metni bütün olarak tek sayfaya paragraf, alt başlık ve sayfa düzeni olmadan eklemeyin.


Arama motorları için değil, kendi kullanıcılarınız için içerik oluşturun.

• Arama motorlarını hedefleyen ama kullanıcılarınıza saçma gelecek veya onları kızdıracak çok sayıda gereksiz anahtar kelimeleri eklemekten kaçının.
• Kullanıcılar için anlamı olmayan metin blokları eklemeyin.
• Kullanıcıların göremediği, ancak arama motorlarına görüntülenen gizli metin eklemeyin.


Daha iyi bağlantılı metin ekleyin

Uygun bir bağlantılı metin seçimi, bağlantıdaki içerik hakkında bilgi vermeyi kolaylaştırır.

  Bağlantılı metin, kullanıcıların tıklayıp içeriğe yönlendirileceği metinlerdir ve şu şekilde kullanılır: <a href=“...”></a>.
  Bu metin kullanıcılara ve Google’a, tıklandığında gidilecek olan sayfadaki içerik hakkında açıklayıcı bilgi sağlıyor. Sayfalarınızdaki bağlantılar, sitenizdeki diğer sayfalara giden site içi bağlantılar veya diğer sitelerdeki içeriğe giden site dışı bağlantılar olabilir. Her iki durumda da, bağlantı metniniz ne kadar iyi olursa, kullanıcılar sitenizde o kadar kolay gezinebilir ve Google’ın da gidilen sayfanın ne hakkında olduğunu anlaması kolaylaşır.

Açıklayıcı metin seçin

• Sayfa”, “makale” veya “buraya tıklayın” gibi çok genel bağlantılı metin kullanmaktan kaçının
• Konu ile ilgisi olmayan veya gidilecek sayfadaki içerikle uyuşmayan bağlantılı metin kullanımından kaçının
• Genellikle sayfa URL’sini bağlantılı metin olarak kullanmayın (Yine de bazı durumlarda mantıklı kullanım olabilir, örneğin yeni bir web sitesi adresinin reklamını yapmak için)


Görsel kullanımını optimize edin


  Görsellerle ilgili olan bilgiler “alt” değeri kullanılarak kullanıcılara sunulabilir.Diğer bir neden ise, resmi bağlantı olarak kullanıyorsanız, “alt” için yazılan yazı aynı zamanda bağlantılı metin yerine kullanılacaktır. Ancak, sitenizin gezinti menüsünde çok fazla görsel kullanmanızı önermiyoruz. Metin bağlantıları da aynı işlevi yerine getirecektir. Son olarak görsel dosya adları ve “alt” metin kullanımı, Google Görsel Arama gibi görsel arama uygulamaları için de kolaylık sağlar.


Kaynaklar:http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google.com/tr//intl/tr/webmasters/docs/arama-motoru-optimizasyon-baslangic-rehberi.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder