4 Temmuz 2013 Perşembe

Etkin SEO kullanımı - 2

1-Robot engelleme standardı, (aynı zamanda Robot engelleme protokolü veya robots.txt olarak da bilinir) web böceği (ing web spawler) veya web örümceği (ing. web spider) gibi yazılımların web sunucularının kamuya açık bölümlerinin tamamına veya bir kısmına erişimini engellemeye yarayan bir standarttır. Genelde web sitelerini sınıflandırmak ve arşivlemek amacı ile arama motorları ya da düzeltilmiş kaynak kodları için site yöneticileri robotları kullanırlar. Robotlar bu işlem sonucunda web siteleri için site haritaları oluştururlar.


Bir web sitesinin kodunda bulunan robots.txt isimli dosya, robotlara yaptıkları indeksleme çalışmalarında o sitenin tamamını veya belirli bir bölümünü indekslememesini ( göz ardı etmesini) talep eder. Örneğin, web sitenizde arama motorunda çıkmasını istemediğiniz mahrem bilgiler olabiliceği gibi ya da sitenizdeki belirli bir içeriğin arama motorlarında çıkmasının sitenin bütününü yanlış tanıtacağı ya da yanlış anlaşılmalara yol açabiliceği durumlarda olabilmektedir. Bu gibi durumlar dosyanın kullanım amaçlarından bazı örneklerdir.
Birçok alt-domain'i bulunan web siteleri için , her bir alt-domain kendine ait bir robots.txt dosyasına sahip olmalıdır.
Örneğin; example.com domain'i kendine ait bir robots.txt dosyasına sahipse, fakat a.example.com altında bu dosya yok ise, arama motoru robotları olmayan siteyi arama sayfalarında tarama yaptıysa, listeleyecektir.



2-Nofollow Nedir?

Kullanıcı etkileşimli web sitelerindeki spamları engellemek için Google tarafından 2005'in başlarında geliştirilmiş bir etiket içi değişkendir. Yahoo ve Msn arama motorları da destekliyor. Nofollow ile bir siteye link verirseniz o linki google görmez. Bir başka deyişle link yerine koymaz. Bu şekilde verilen linkler PageRank değerini etkilemez.
"Nofollow", web yöneticilerinin arama motorlarına "Bu sayfadaki bağlantıları izleme" veya "Bu bağlantıyı izleme" komutlarını vermek için kullanabileceği bir yöntemdir.


Nofollow kullanmak isteyebileceğiniz bazı alanlar

Güvenilmeyen içerikler

Sitenizden bağlandığınız sayfaların içeriği (örneğin, güvenilmeyen kullanıcı yorumları veya misafir defteri girişleri) hakkında bir garanti veremiyorsanız veya vermek istemiyorsanız o bağlantılar için nofollow uygulamalısınız. Bu, spam gönderenlerin sitenizden uzak durmasını sağlayabilir ve sitenizin web'deki kötü komşularınıza istemeden PageRank aktarmasını önlemeye yardımcı olabilir. Özellikle, Yorum spam'ı gönderenler bir hizmette güvenilmeyen bağlantılara nofollow uygulandığını görürse, o içerik yönetimi sistemini veya blog hizmetini hedef almamaya karar verebilir. Katkıda bulunanlardan güvenilir olanları tanımak veya ödüllendirmek istiyorsanız, zaman içinde sürekli kaliteli katkılarda bulunduğu belli olan üyeler veya kullanıcılar tarafından gönderilen bağlantılardaki nofollow özelliğini otomatik veya manuel olarak kaldırabilirsiniz.


Ücretli bağlantılar

Bir sitenin Google arama sonuçlarındaki sıralaması kısmen ona bağlanan sitelerin analizine bağlıdır. Ücretli bağlantıların arama sonuçlarını ve kullanıcıları olumsuz şekilde etkilemesini önlemek için web yöneticilerinin bu tür bağlantılara yönelik olarak nofollow kullanmasını öneririz. Arama motoru yönergeleri, çevrimiçi ve çevrimdışı ürün tüketicilerinin ödemeli ilişkileri açıkça görebildiği gibi, ödemeli bağlantıların da makineler tarafından okunabilecek bir biçimde açıkça ortaya konulmasını şart koşar (örneğin, tam sayfalık bir gazete reklamının başlığı "Reklam" olmalıdır). Google'ın ücretli bağlantılarla ilgili politikası hakkında daha fazla bilgi.

Tarama önceliği

Arama motoru robotları forumunuzda üye olarak oturum açamaz veya kaydolamaz, bundan dolayı Googlebot'u "buradan kaydolun" veya "oturum açın" bağlantılarını izlemeye davet etmeniz için bir neden yoktur. Bu bağlantılar için nofollow uygulamak, Googlebot'un Google'ın dizininde görmeyi tercih ettiğiniz diğer sayfaları taramasını sağlar. Ancak, nofollow uygulanmış bağlantılar üzerinden tarama önceliğine odaklanmak yerine kolay gezinti olanağı, kullanıcılar ve arama motorları için uygun URL'ler ve benzeri özelliklere sahip sağlam bir bilgi mimarisi, kaynakların çok daha verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayabilir.


3-CAPTCHA Nedir?

CAPTCHA ile bilgi girişlerinin kötü niyetli kişilerin yazdığı programlar tarafından otomatik olarak yapılmasının önüne geçilmesi amaçlanır.

CAPTCHA projesinin bazı uygulamalarına çoğu web sayfalarında rastlamak mümkündür. Üyelik formlarında rastgele resim gösterilerek formu dolduran kişiden bu resmin üzerinde yazan sözcüğü girmesi istenir. Buradaki basit mantık o resimde insan tarafından okunabilecek ancak bilgisayar programları tarafından okunması zor olan bir sözcük oluşturmaktır. Eğer forma girilen sözcük resimdeki ile aynı değilse ya formu dolduran kişi yanlış yapmıştır ya da formu dolduran bir programdır denebilir.


4- Mobil SEO Ayarları Nasıl Yapılır?


Mobil arama motorları farklı botlara ve algoritmalara sahipler. Eğer web sitenizin mobil SEO’da önemli bir avantaj elde etmesini istiyorsanız, öncelikle mobil uyumlu bir siteye sahip olmanız gerekiyor.  HTC ,  Nokia,  Samsung ve iPhone gibi bilindik cep telefonlarında kolayca görüntülenebilen bir site yaratmış olmanız  mobil SEO’da  avantaj yakalamanızı sağlıyor. Mobil arama motorlarının kullandığı sıralama algoritmaları, standart arama motorları kadar kompleks değil. Öncelikli olarak yapmanız gereken şey,web sitenizi mobil dünyada düzgün bir şekilde görüntülenebilir hale getirmeniz. Algoritmalar da tamamen, görünülebilirliğinizi analiz etmek temeli üzerine kurulmuş vaziyette.




Mobil SEO konusunda dikkat etmeniz gereken ekstra bir SEO düzenlemesi yok. Bilindik tüm SEO çalışmalarının etkileri mobil siteler için de geçerli. Ancak mobil sitelerde başarı sağlayabilmek için farklı CSS dosyaları ile tanımlanmış stillere ihtiyacınız olacka. SEL’de de belirtildiği üzere, handheld.css ve iphone.css adında farklı iki farklı stil dosyası düzenleyip, gerekli yönlendirmeleri bu stiller için yapmalısınız.




Kaynak: www.wikipedia.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder