2 Mayıs 2013 Perşembe

2012 Yılının En Başarılı Sosyal Medya Kampanyaları



2012, sosyal medya için harika bir yıl olmuştu. Markalar bu mecrayı iyice kabullenerek harika çalışmalar ortaya çıkarttılar. Bir anda meşhur olanlardan gerilla pazarlaması ile kafamızı karıştıran kampanyalara tanıklık etmiştik. Twitter’dan yürüyüşler düzenlemek için organize olup, #Lösev’eAmbulansAlıyoruz ile gerçekten ihtiyacı olanlara yardım etmiştik. Devlet ilk defa “sosyal ağların sansürlenmesini” dile getirmişti. Evet, 2012 gerçekten de sosyal medyanın yılıydı.



Peki 2012’nin en etkileyici sosyal medya kampanyaları nelerdi? Bu gerçekten cevaplaması zor bir soru, çünkü cevaplar kişiden kişiye değişiklik gösterecektir.



"SosyalMedyaRehberi.net"e göre 2012’nin en başarılı sosyal medya kampanyaları:




Nike, 2012 Londra olimpiyatlarında reklamcılık derslerine konu olacak bir gerilla pazarlaması örneği gösterdi.
Find Your Greatness kampanyası ile günlük sporculara yoğunlaşan Nike, şehir içinde #findgreatness etiketi içeren yüzlerce billboard kiralayarak olimpiyatlara onlarca milyon Pound ödeyerek resmi sponsor olan Adidas’ı adeta safdışı bıraktı.
Socialbakers’ın Cheermeter verilerine göre Nike ile birlikte kullanılan “olympic” kelimesi Adidas’ınkinin neredeyse iki katı fazlaydı.
Tüm bunlara ek olarak Nike, olimpiyat süresi boyunca 166,718 yeni Facebook takipçisi kazanarak 80,761 takipçi elde eden Adidas’ı yine geride bıraktı.
Olimpiyatlar sona erdğinde Nike, Facebook hesabını %6 büyüterek takipçileri ile %77 gibi müthiş bir oran ile etkileşim sağladı. Buna karşın Adidas’ın Facebook sayfası sadece %2 büyüdü ve takipçileri ile etkileşim oranı %59’da kaldı.




Her ne kadar sene sonuna doğru bu kampanyadan haberim olsa da Dumb Ways to Die büyük bir viral başarı elde ederek 2 haftada 30 milyon izlenme elde etti. İlk izlediğimde ise gerçekten yüzümde bir tebessüm oluştu. Sosyal medyanın da gücü bu aslında. Suratlarda tebessüm oluşturabilmek.


Avustralya’nın Melbourne şehrinde raylı sistemlerin güvenliğine ait bilinirliği arttırmaya yönelik kampanya başarıya en azından sosyal medya üzerinde başarıya ulaşmış gibi. Gerçekten de insanların daha dikkatli davranıp davranmadıkları ise bilinmiyor.





Pazardaki bilindik markaların jiletlerini kullandığımızda erkek bakımı oldukça masraflı bir hale gelebilir. Pazardaki bu açığı fark eden Michael Dubin, ayda 1$’a traş jileti satan Dollar Shave Club adındaki girişimi için çektiği video sosyal medyada oldukça fazla konuşuldu.



Süper eğlenceli video, kısa sürede birçok insanı Dollar Shave Club’a üye olmaya ikna etmeyi başardı.




Cadbury, dünyanın en güzel çikolatalarından bazılarını üretmekte. Sosyal medya aktiviteleri de Cadbury’nin pazarlama stratejilerinin neredeyse temelini oluşturuyor. Cadbury’nin Facebook sayfasını takip edecek olursanız bir çok ürün tanıtımının yapıldığını görebilirsiniz.


Cadbury, 1 milyon Facebook takipçi sayısını kutlamak ve beğenenleri tebrik etmek amacı ile tamamen çikolatadan oluşan dev bir Facebook Like butonu yaptı. Çikolatanın yapımı sırasında, sosyal medya kanallarından destek verenlerin gönderdikleri resim ve içerikleri büyük bir tabloda birleştirdiler.


Sonuç olarak Cadbury kampanya süresinde 40.000 Facebook beğeneni kazandı ve 350.000 kişi ile etkileşime geçti.





Old Spice, en akılda kalıcı viral kampanyaların yapımcısı olma yolunda ilerliyor. Eski NFL oyuncusu Terry Crews ile yürüttükleri “I’m on a horse” gerçekten de büyük bir başarı yakaldı.

Terry Crews’in kasları ile enstruman çalabildiği video, kullanıcıların da mouse ve keyboard’larını kullanarak müzik yapabileceği bir kampanyaya dönüştürüldü.

Bu kampanyanın marka ile çok da fazla bir alakası olmasa da oldukça fazla ilgi çekerek Vimeo’da 8 milyon kere izlendi.




Heinz da tıpkı Cadbury gibi sosyal medya kampanyalarına ağırlık veren bir marka. Bu kampanyalar ile heyecan oluşturmakta da gerçekten başarılılar.

Heinz, Five Beans ürün kategorisi için insanların ne tür bir fasulye tanesi olduklarını öğrenmelerini sağlayacak bir dizi sorudan oluşan bir Facebook Quiz uygulaması geliştirdi.

İnsanların uygulamaya katılımlarını sağlamak amacıyla  her saat başı 5 kazanan belirlenerek quiz sonucunda çıkan sonuç ile eşleşen ürün adreslerine gönderildi. Ayrıca her 10 arkadaşını quiz’i çözmeye davet eden kullanıcılara da bir Heinz çantası hediye edildi. Son olarak da Heinz, quiz’i çözen her kullanıcının ürünü denemesi için onlara bir kupon verdi. Evet, herkesin kazanması üzerine kurulu bir kampanyadan bahsediyoruz!

Bu kampanya tam 2 hafta sürdü ve sonuçları oldukça tatmin ediciydi:

22.143 kişi quiz’e katıldı.

10.000’den fazla kullanıcı uygulamayı paylaştı.
Kampanya Facebook üzerinde 10.8 milyon kişiye ulaştı.
Facebook dışında ulaşılan kitle yaklaşık 3 milyon kişiydi. (Twitter, bloglar ve diğer siteler)
Heinz Facebook sayfası, iki haftada 30.000 yeni takipçi kazandı.




Efes Unfiltered’tan sonra en sevdiğim biradır Heineken. Sosyal medyada da aktif olarak rol oynaması gerçekten hoşuma gidiyor.


Heineken, farklılığını harika bir sosyal medya kampanyası ile ortaya koydu. Hemen her markanın sıklıkla uyguladığı “sayfamızı beğenin, indirimi kapın” mantığının dışına çıkarak oldukça yaratıcı bir

çalışma ortaya çıkardı.
Heineken Brezilya ofisi, Facebook sayfasının aldığı her yeni bir “like” için ofiste yeşil bir balon şişirecekti. Kampanyayı daha da çekici ve kişisel hale getirmek için de kampanyaya katılanların isimleri Youtube üzerine upload edilecek bir videoda okunacaktı.


Markanın üründen çok kendisi ve kullanıcı kitlesi üzerine odaklandığı harika bir kampanya olmuş.

Sonuçları mı?


Balonlarla dolu eğlenceli bir ofis ortamı, artmış marka bilinirliği ve binlerce yeni Facebook takipçisi.





1 yorum: