2 Mayıs 2013 Perşembe

Sosyal Medya ve Siyaset


Günümüzde insanlar gelişmeleri ertesi gün gazeteleri beklemeden ya da haber saati gelmeden anında dijital kaynaklar üzerinden öğreniyor.Artık olayları muhabirlere gerek kalmadan olayın aktörleri bizzat cep telefonundan tüm dünya ile sosyal medya vasıtasıyla paylaşabiliyor.Sosyal medya sayesinde insanlar olaylardan çok çabuk haberdar oluyor ve olay hakkında yorumlarını paylaşabiliyorlar.
Sosyal medyanın bu kadar kişi tarafından kullanılması tesadüf değildir.İnsanları bu sitelere iten belirli motivasyonlar var.İnsanların sosyal medyaya ilgisinin temelinde paylaşma,beğenilme,kendine yakın kişileri bulma,eğlence ve iletişim kurma isteği vardır.


Artık geleneksel yazılı, görsel ve işitsel medyanın yerini sosyal medyacılık aldı.Sosyal Medya görsel ve yazılı medyanın önüne geçerek onların pabucunu dama atmıştır.Artık tanınmanın ve markalaşmanın en önemli ayağı sosyal medyadır.İnsanların sosyalleşme aracı olan sosyal medya araçları medya ortamlarına dönüştü.




Sosyal medya stratejik bir güçtür.Teknolojinin şekillendirdiği yeni insan tipine ulaşabilmek için değişen dünyayı ve toplumu doğru okumak gerekir.Sosyal medya diktatörlükleri deviriyor,siyasi dengeleri değiştiriyor ve kişileri tanınır hale getiriyor.Bu gelişmeyi görüp ve bu konuda alt yapı hazırlayarak yatırım yapanlar,hızlı bir şekilde yol alacaklardır.
Önümüzdeki süreçte tek taraflı ve sürekli bilgileri dikte eden klasik kitle iletişim araçları yerine bireyin görüşlerinin de önemsendiği ve dinlendiği araçlara yönelim daha da artacaktır.Eskiden siyasetçiler konuşur,halk dinlerdi.Siyasetçiler ister, seçmen yapardı.Yeni siyaset anlayışında artık halk da konuşuyor,yorum yapıyor,itiraz ediyor,tartışıyor.Blog’da, Facebook’da ya da Twitter sayfasında tüm cesaretiyle yazıyor,destekçiler arıyor ve kendisi gibi düşünenlerin sayısını artırmak için yoğun çaba harcıyor.
Meydanlarda naralar atıp, afiş ve bayraklar asarak hedef kitleleri etkileme süreci geride kalmıştır. 21. yy realitesi çerçevesinde yeni bir jenerasyon yetişmektedir.Siyaset mekanizması bu jenerasyonu ve yaklaşımlarını algılamaktan uzak duramaz.Hedef kitlesini büyük oranda gençlerin oluşturduğu sosyal medya üzerinden iletişim stratejisini doğru yapanlar kazanacaktır.
Sosyal medya,siyaseti komut veren,siyasetçiyi de komuta eden konumdan çıkardı.Halkı/seçmeni  siyasetin içine çekerek karar mekanizmalarına ortak etti.Artık özgünlükten, yaratıcılıktan ve zekadan yoksun, araba ve şampuan reklamcılarının klasik taktikleri ile siyasi görüş pazarlaması yapılamaz.Sosyal medya araçları etkili bir şekilde kullanılabilmesi konusunda parti teşkilatlarına eğitim verilmesi ve sosyal medya vizyonunun kazandırılması gerekir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder