12 Haziran 2013 Çarşamba

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization), arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir. İngilizce kısaca SEO (Search Engine Optimisation) olarak ifade edilmektedir. Bununla birlikte arama motorları, arama sonuçlarını listelerken algoritmik yani matematiksel bir yapı kullanmaktadır.

Arama motoru optimizasyonu sadece organik arama sonuçlarını etkiler. Google Adwords gibi ücretli veya sponsorla sağlanan sonuçlar üzerinde bir etkisi bulunmaz.




ÖZGÜN VE DOĞRU SAYFA BAŞLIKLARI BELİRLEYİN

Sayfa başlıklarını başlık etiketleri kullanarak gösterin.Başlık etiketi hem kullanıcılara, hem de arama motorlarına belirli bir sayfanın konusunu gösterir.

Bir HTML dokümanında <title> etiketi <head> etiketi içinde bulunmalıdır.

*** İdeal olarak sitenizdeki her sayfa için özgün bir başlı belirleyin.

Sayfa etiketleri içeriğinin arama sonuçlarında görünmesi 






Eğer dokümanınız arama sonuçları sayfasında görünüyorsa başlık etiketi içeriği genellikle arama sonuçlarındaki ilk satırda görüntülenir.






*** Ana sayfanızın başlığında işletmenizin veya kişisel sitenizin adı yer alabilir, hizmet ve alanlarınızı ekleyebilirsiniz.



SAYFA İÇERİKLERİNİN DOĞRU TANIMLANMASI

Sayfa başlıklarının düzenlenmesi arama motoru optimizasyonunun önemli noktalarından biridir.
-Sayfa içeriğini etkili olarak anlatan bir başlık seçin.
-Her sayfa için ana özgü bir etiket kullanın.

-Kısa ancak tanımlayıcı başlıklar kullanın.



TANIM (Description) META ETİKETLERİNDEN FAYDALANIN

Her internet sayfasına en çok eklenilmesi gereken kodlar “başlık,anahtar kelimeler ve açıklamalardır.
Sitenizin içeriğinin , başlığının ve anahtar kelimelerinin arama motorları tarafından algılanması sizi istediğiniz kelimelerde üst sıralara taşımak için etkilidir.
Meta etiketi; 1-2 cümle veya kısa bir paragraftan oluşabilir.
HTML dokümanınızın <head> etiketi içinde yer almalıdır.
Google bunları sayfalarınız için kısa bir özet olarak kullanabilir. Sayfalarınızın her birine meta etiketi eklemek, google snippet bölümünde gösterecek iyi bir eşleşme yapamazsa kullanılması için iyi bir seçenektir. Snippet'lar bir sayfanın başlığının altında, sayfanın URL'sinin üstünde görüntülenir.
Kullanıcı araması ile eşleşen terimler snippet bölümünde koyu renkle belirtilir. Arama yapılan terimle eşleşip, eşleşmediği hakkında ipucu verir.
-Sayfa içeriği ile ilgisi olmayan meta etiketleri kullanmayın.-"Bu bir web sitesidir", "... hakkında bir sayfa" vs. gibi cümleler kullanmayın.-Anahtar kelime kargaşası yaratmayın.-Sitenizdeki sayfaların hepsinde yada çoğunluğunda aynı tanım meta etiketlerini kullanmayın.
Arama motoru: Arama motoru (search engine), dünyadaki hemen hemen tüm web sitelerinin listelendiği, kategorilere ayrılmış, aradığımız bilgileri en kısa yoldan ve hızlı bir şekilde ulaşmamızı sağlayan web siteleridir.
<Head> etiketi: HTML belgesindeki üst bilgiyi gösteren bir ögedir. Bu ögenin içeriği tarayıcıda görüntülenmez.
Arama sorgusu: Arama yaparken kullanıcının girdiği bir veya birden fazla terim.

URL'LERİNİZİN YAPISINI GELİŞTİRİN
-Anlaşılması kolay URL'ler seçiniz.
-Dokümanlarınızın arama motorları tarafından daha iyi taranılmasına yardımcı olur.
-URL'lerde kelimeler kullanın.
-Gereksiz parametreler ve ID değerleri bulunan uzun URL'ler oluşturmayın.

Kaynak: Google arama motoru optimizasyonu başlangıç rehberi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder