4 Temmuz 2013 Perşembe

Medya Planlama ve Reklam Ajansları

Reklam ajansının müşterisine verebileceği 4 tip hizmet

  1. Pazarlama konusunda tavsiye vermek,
  2. İletişim konusunda tavsiye vermek,
  3. Sinema-TV filmi, afiş, radyo gibi teknikleri kullanarak basın kanalıyla yayılmayı sağlamak,
  4. Reklam mesajlarını yayınlayacak olan medya kuruluşlarıyla uygun fiyat için pazarlık etmek ve anlaşmak.

Reklam ajansı tanımında ele alınması gereken 4 unsur 

  1. Reklam ajansı bağımsızdır; hem müşterilerinden hem de kullandığı medya araçlarından bağımsız hareket edebilmelidir.
  2. Reklam ajansı uzmanlardan oluşur; birçok meslek grubu yer alır; sanat yönetmenleri, medya, pazar, satış uzmanları vb..
  3. Reklam ajansı reklamın oluşumundan kontrolüne kadar her aşamasından sorumludur; mesajın yaratılması, medya seçimi, içeriğinin yönlendirilmesi, yayınlanması için medyada reklama ait boş yer alınması ve bunun kontrolü vb…
  4. Reklam ajansı müşterisinin hesabına çalışır; kendi adını kullansa bile müşterisinin adına iş yapar.


AJANSLARIN ORGANİZASYONU

Birçok ajans, bir veya birçok ürün, marka veya servis üzerinde yoğunlaşır;bunlara iş ünitesi denir. Ajanslar, iş üniteleri yerine müşteri odaklı organize olurlar.
Bunun sebebi, ajansın her müşteriye ayrı ayrı adapte olma zorunluluğudur. Bir ajansın ürünü fikirdir. Yeni fikirlerin oluşumunu cesaretlendirmeli, oluşanları da korumaya ve geliştirmeye çalışmalıdır. Birçok ajans için açıklık ve esneklik organizasyonel yapıdan daha önemlidir. Küçük veya büyük birçok ajansın organizasyonunda standart fonksiyonlar vardır.Bunlar;
  1. Müşteri birimi
  2. Yaratım birimi
  3. Medya birimi
  4. Araştırma birimidir.
Bunlara ek olarak birçok ajans, trafik, basım-yayın, finans, personel gibi destek hizmetler de sunabilir.

  • 1- Müşteri birimi 

Müşteri birimi müdürü, ajans ve müşterisi arasındaki ilişkilerden sorumludur ve iki dünya arasındaki kilit kişidir: Müşterinin iş dünyası ve reklam dünyası. Ayrıca ajans tarafından yürütülen temel reklam stratejisinin oluşumuna yardım etmekle, reklamın hedeflere uygunluğunu gözlemekle ve müşteriye önerilecek olan tüm
medya planlarını, zamanlamaları, bütçeyi, storyboard'ları, müşterinin onayına sunmakla yükümlüdür. Müşteri biriminin aşamaları:
  1. Yönetim Denetçisi (Management Supervisor): Yönetim denetçisi ajansın üst yönetimine rapor verir. Ayrıca stratejik konularda liderlik görevini üstlenir, yeni iş fırsatları yakalamaya çalışır.
  2. Müşteri Birimi Denetçisi (Account Supervisor): Müşteri birimi denetçisi genellikle müşterinin işinde anahtar yöneticidir; ajans ve müşteri arasında temel irtibatı sağlar.
  3. Müşteri Birimi Yöneticisi (Account Executive): Müşteriye istediği hizmeti zamanında verebilmek için ajansın, bir takım olarak, zaman tarifesine uygun çalışmasını sağlayacak günlük faaliyetlerden sorumludur.
  4. Müşteri Birimi Yöneticisi Asistanı (Assistant Account Executive): Müşteri birimi yöneticisine kayıtları ve zaman tarifesini oluşturmakta yardımcı olurken asıl amacı, işi öğrenmek ve üzerine yoğunlaşmaktır.

  • 2- Yaratım birimi ve Üretim

  1. Yaratım Müdürü (Creative Director): Birçok ajansın, yaratım müdürü adı verilen bir tane üst kademe yöneticisi vardır. Onun da görevi, ajansın yaratıcı gücünü ve bilincini her zaman ayakta tutmak ve ortaya konan fikirlere onay vermektir.
  2. Yaratım Departman Müdürü (Creative Department Manager): Bütçeleme, maaş düzenleme, ofis işleri, destek ve alt kademe çalışanlarının işe alımı, profesyonel çalışanların işe alımı ve iç muhasebe ile ilgilenir.
  3. Çalışanlar (Personalities): Yaratım departmanı bünyesinde iki tip çalışan bulunur. Birincisi, reklamı oluşturan, yazan ve üretenler. İkincisi ise akıl hocası tabir edilen kişilerdir; bir fikir üretmek için grupla birlikte çalışır, sonrasında da grubu motive eder ve onları yönlendirir.
  4. Yaratım Grubu (Creative Group): Bir yaratım grubu, metinleri yazan grup,televizyon reklamları veya yazıcı çıktısı için fikirleri çizen grup ve bu fikirleri radyo veya televizyon reklamları haline dönüştüren gruplardan oluşur. Bu kişilerin kullandıkları ünvanlar; copywriter, sanat yönetmeni veya üretici (producer)'dir. Birçok ajansta sanat yönetmeni ve copywriter beraber ve takım halinde çalışırlar, çevrelerinde de bir destek grup oluşur. Metin yazarları ise reklam kampanyalarının hazırlanmasında en önemli rolü üstlenen kişilerden biridir. Belirlenen strateji doğrultusunda çeşitli reklam araçları için metinler yazar.
  5. Radyo Reklamı Üretimi (Broadcast Production): Radyo reklamlarında tonu doğru yaratmak, reklamın başarısının anahtar faktörü olduğu için yaratım departmanı bir radyo reklamı üreticisi bulundurur.
"The Bullpen"*: Bullpen adı verilen sanat stüdyosu, çizdikleri parçaları birleştirip tablo hazırlamada uzmanlaşmış sanatçıları içerir. Burası ajans içinde yeni sanat yönetmenlerinin başlangıç yeridir.

  • 3- Medya Planlama ve Satın Alma

Hedef kitleye mesajın en etkili biçimde ulaşmasından sorumludur. Medya çalışmaları planlama, satın alma ve araştırma olarak üçe ayrılır:
  • Medya Planlamacısı (Media Planner): Planlama, hangi ortamın veya medyanın ne zaman, ne kadar zaman aralığı içinde ve ne kadar maliyetle kullanılacağını belirlemeyi içerir.
  • Medya Satın alıcı (Media Buyer): Medya satın alıcı hangi medyanın ne maliyetle kullanılabileceğini saptar. Satın alma, müşteri tarafından onaylanan plana uygun olarak medyayı kullanmaktır.
  • Medya Araştırması (Media Research): Birçok medya departmanı, medya bilgilerini değerlendirmeye tabi tuttuğu bir araştırma bölümüne sahiptir. Bu bölüm, medya araştırma müdürünün hazırladığı; izleyici veya dinleyici kompozisyonu, programların izlenme oranlarının saptanması, gelecekteki maliyetlerin tahmini araştırması gibi işler üzerinde yoğunlaşmıştır.

  • 4- Araştırma birimi
Araştırma departmanı, reklam mesajının geliştirilmesine yardımcı olur. Birçok büyük ölçekli ajans, reklamın hedef kitleye daha uygun ve daha iyi odaklanmış olmasını sağlamak için reklam hazırlanmadan önce araştırma yaparak ajansın güvenilir ve kesin bilgilere ulaşmasını sağlar.

Trafik departmanı 
Trafik departmanı, projelerin son teslim tarihlerinin takibinden sorumludur. Müşteri birimi yöneticisi, son teslim tarihlerini gözden geçirmek ve ilerlemeleri görmek için trafik departmanı müdürüyle birlikte çalışır. Trafik departmanı ajansın can damarıdır ve çalışanları ajansta tüm olup biteni takip altında tutar.

Baskı departmanı 
Bir resim, illüstrasyon, bir sayfanın kopyalanması ve bütün bunların renkli bir derginin bir sayfasına yerleştirilmesi veya tam sayfa gazeteye basılması baskı departmanının görevidir. Baskı departmanının doğal teknik yapısından kaynaklanan renk seçimi, düzeltimi ve üretimin tamamlanması gibi özelliklerinden dolayı bu departman, televizyon ve radyo üretimine ters düşmekte ve bu yüzden de yaratım biriminden ayrı çalışmaktadır.

İç Hizmetler
    Muhasebe: Küçük ya da büyük ölçekli tüm ajanslar, müşteri için yapılan masrafları müşteriye düzenli ve  doğru bir şekilde faturalamak, bütçesini oluşturmak ve kar etmek zorundadır.
    Personel: Ajansın boyutu ne olursa olsun, çalışanların dosya ve kayıtlarını tutmak gerekir. Bu departman alt kademelerde çalışan yardımcı personelin işe alımları ile işten çıkarılmalarından sorumludur. Profesyonellerin işe alımına ve işten çıkarılmalarına ise o kişinin çalıştığı departmanın müdürü, personel departmanı ile iş
birliği içinde karar verir.

Yeni işler (New Business): Ajanslar, ayakta kalabilmek için büyümelidirler. Büyüme ise yeni işlerin ortaya çıkmasıyla mümkündür. Birçok ajans yeni iş fırsatlarını kaçırmamak için sürekli gözünü açık tutmak ister ve bu nedenle sadece yeni işlere ayrılmış bir bölüm oluşturabilir.



E-Ticaret

Elektronik İmza Nedir?

5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’nda yer alan şekliyle elektronik imza; başka bir elektronik veriye eklenen veya elektronik veriyle mantıksal bağlantısı bulunan ve kimlik doğrulama amacıyla kullanılan elektronik veriyi tanımlar. Elektronik  imza; bir  bilginin  üçüncü  tarafların  erişimine  kapalı  bir ortamda,  bütünlüğü  bozulmadan  (bilgiyi  ileten  tarafın  oluşturduğu orijinal haliyle) ve tarafların kimlikleri doğrulanarak iletildiğini elektronik veya benzeri araçlarla garanti eden harf, karakter veya sembollerden oluşur.

Kişilerin elle atmış olduğu imzaların tarayıcıdan geçirilmiş hali olan sayısallaştırılmış imzaları, kişilerin göz retinası, parmak izi, onaylı usb ya da ses gibi biyolojik özelliklerinin kaydedilerek kullanıldığı biyometrik önlemleri içeren elektronik imzaları veya bilginin bütünlüğünü ve tarafların kimliklerinin doğruluğunu sağlayan sayısal imzaları içermektedir.

Elektronik İmzanın Özellikleri

Elektronik imza kullanıcılarına aşağıda belirtilen üç temel özelliği sağlamaktadır;

  • Veri Bütünlüğü: Verinin izinsiz ya da yanlışlıkla değiştirilmesini, silinmesini ve veriye ekleme yapılmasını önlemek.
  • Kimlik Doğrulama ve Onaylama: Mesajın ve mesaj sahibinin iletiminin geçerliliğini sağlamak.
  • İnkar Edilemezlik: Bireylerin elektronik ortamda gerçekleştirdikleri işlemleri inkar etmelerini önlemek.

Elektronik İmzanın Uygulama Alanları


Elektronik imzanın; bankalar ve finans kurumları, şube ağına sahip sigorta şirketleri, kamu kurum ve kuruluşları, holdingler ve diğer büyük şirketler, üniversiteler, yüksek iletişim ve bilgi güvenliği gereksinimi olan organizasyonlar başta olmak üzere orta ve uzun vadede yaygın bir uygulama alanı bulabileceği değerlendirilmektedir. Gerek kamusal gerekse ticari alandaki muhtemel elektronik imza uygulamaları arasında aşağıdakiler sayılabilir:

Kamusal Alandaki Uygulamalar  

  • - Her türlü başvurular (ÖSS, KPSS, LES, pasaport vb) 
  • - Kurumlararası iletişim (Emniyet Müdürlükleri, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlükleri vb) 
  • - Sosyal güvenlik uygulamaları 
  • - Sağlık uygulamaları (Sağlık personeli - hastaneler - eczaneler) 
  • - Vergi ödemeleri 
  • - Elektronik oy verme işlemleri 

Ticari Alandaki Uygulamalar 

  • İnternet bankacılığı 
  • Sigortacılık işlemleri 
  • Kağıtsız ofisler 
  • E-Sözleşmeler 
  • E-Sipariş

PGP nedir?

PGP güvenli e-mail, dosya şifreleme protokolüdür.
PGP sayesinde e-maillerinizi ve dosyalarınızı 3. gözlerden rahatça uzak tutabilirsiniz. İstemediğiniz kişiler dosyalarınızı e-maillerinizi ele geçirse bile, eğer PGP ile şifrelenmişse bu dosyaların içeriklerine ulaşamazlar.
PGP' nin en önemli yanlarından biri çok ciddi derecede güvenli olmasıdır. Tüm kaynak kodu açıktır (sitesinden kaynak kodunu sipariş edebilirsiniz) ve ücretsiz bir versiyonu da mevcuttur. Kaynak kodunun açık olması, PGP' nin tüm dünyadaki güvenlik uzmanları tarafından incelenmeye açık olduğunu gösterir ki, bu ne derece güvenli olduğunu kanıtlamaktadır.

E-Ticaret Kullanım Amaçları

Ürün siparişi - Hizmet Bilgisi - mal ve hizmet bedellerinin ödenmesi

E-Ticaret Kullanım Alanları

  • Alıcı
  • Satıcı
  • Üretici
  • Bankalar
  • Komisyoncular
  • Sigorta Şirketleri
  • Nakliye Şirketleri
  • Özel sektör bilgi teknolojileri
  • Sivil toplum örgütleri
  • Üniversiteler
  • Onay kurumları, elektronik noterler
  • Dış Ticaret Müsteşarlığı
  • Gümrük Müsteşarlığı
  • BT geliştiren ve sağlayan kuruluşlar

E-Ticarette Güven

  • İş ilişkilerine girilecek kişiler veya şirketlerle ilgili bilgi alma
  • Kanıtlama süreci imkanı
  • Satış temsilcilerinin üst yönetimle görüşme imkanı
  • Ortak sözleşme imkanı

Avantajları

  • Perakendecilerin nakit para tutma olayı azalır.
  • Müşteri bakımından rahatlık
  • Sipariş maliyetlerinde (kargo vs..) düşüş
  • Alışveriş siteleri için indirimlerden yararlanma

Dezavantajları

  • Web sitesi iyi yapılandırılmamışsa güvenlik sorunu oluşabilir.(kredi kartı şifresi vs..)
  • Web sitesinin tasarımı iyi yapılmamışsa tek seferlik bir alışveriş yapılır veya bakıp çıkma söz konusu olur.
  • Temin etme sorunu. (sonuçta günlerce ürününün gelmesini beklemek istemez müşteri)
  • Sözleşme koşullarında bilgilerimizin vs..3. şahıslarla veya şirketlerle paylaşıma açık oluşu olumsuz bir etki bırakır.

Kaynaklar: e.imza.gen.tr
www.bilgimedya.com.tr

Etkin SEO kullanımı - 2

1-Robot engelleme standardı, (aynı zamanda Robot engelleme protokolü veya robots.txt olarak da bilinir) web böceği (ing web spawler) veya web örümceği (ing. web spider) gibi yazılımların web sunucularının kamuya açık bölümlerinin tamamına veya bir kısmına erişimini engellemeye yarayan bir standarttır. Genelde web sitelerini sınıflandırmak ve arşivlemek amacı ile arama motorları ya da düzeltilmiş kaynak kodları için site yöneticileri robotları kullanırlar. Robotlar bu işlem sonucunda web siteleri için site haritaları oluştururlar.


Bir web sitesinin kodunda bulunan robots.txt isimli dosya, robotlara yaptıkları indeksleme çalışmalarında o sitenin tamamını veya belirli bir bölümünü indekslememesini ( göz ardı etmesini) talep eder. Örneğin, web sitenizde arama motorunda çıkmasını istemediğiniz mahrem bilgiler olabiliceği gibi ya da sitenizdeki belirli bir içeriğin arama motorlarında çıkmasının sitenin bütününü yanlış tanıtacağı ya da yanlış anlaşılmalara yol açabiliceği durumlarda olabilmektedir. Bu gibi durumlar dosyanın kullanım amaçlarından bazı örneklerdir.
Birçok alt-domain'i bulunan web siteleri için , her bir alt-domain kendine ait bir robots.txt dosyasına sahip olmalıdır.
Örneğin; example.com domain'i kendine ait bir robots.txt dosyasına sahipse, fakat a.example.com altında bu dosya yok ise, arama motoru robotları olmayan siteyi arama sayfalarında tarama yaptıysa, listeleyecektir.



2-Nofollow Nedir?

Kullanıcı etkileşimli web sitelerindeki spamları engellemek için Google tarafından 2005'in başlarında geliştirilmiş bir etiket içi değişkendir. Yahoo ve Msn arama motorları da destekliyor. Nofollow ile bir siteye link verirseniz o linki google görmez. Bir başka deyişle link yerine koymaz. Bu şekilde verilen linkler PageRank değerini etkilemez.
"Nofollow", web yöneticilerinin arama motorlarına "Bu sayfadaki bağlantıları izleme" veya "Bu bağlantıyı izleme" komutlarını vermek için kullanabileceği bir yöntemdir.


Nofollow kullanmak isteyebileceğiniz bazı alanlar

Güvenilmeyen içerikler

Sitenizden bağlandığınız sayfaların içeriği (örneğin, güvenilmeyen kullanıcı yorumları veya misafir defteri girişleri) hakkında bir garanti veremiyorsanız veya vermek istemiyorsanız o bağlantılar için nofollow uygulamalısınız. Bu, spam gönderenlerin sitenizden uzak durmasını sağlayabilir ve sitenizin web'deki kötü komşularınıza istemeden PageRank aktarmasını önlemeye yardımcı olabilir. Özellikle, Yorum spam'ı gönderenler bir hizmette güvenilmeyen bağlantılara nofollow uygulandığını görürse, o içerik yönetimi sistemini veya blog hizmetini hedef almamaya karar verebilir. Katkıda bulunanlardan güvenilir olanları tanımak veya ödüllendirmek istiyorsanız, zaman içinde sürekli kaliteli katkılarda bulunduğu belli olan üyeler veya kullanıcılar tarafından gönderilen bağlantılardaki nofollow özelliğini otomatik veya manuel olarak kaldırabilirsiniz.


Ücretli bağlantılar

Bir sitenin Google arama sonuçlarındaki sıralaması kısmen ona bağlanan sitelerin analizine bağlıdır. Ücretli bağlantıların arama sonuçlarını ve kullanıcıları olumsuz şekilde etkilemesini önlemek için web yöneticilerinin bu tür bağlantılara yönelik olarak nofollow kullanmasını öneririz. Arama motoru yönergeleri, çevrimiçi ve çevrimdışı ürün tüketicilerinin ödemeli ilişkileri açıkça görebildiği gibi, ödemeli bağlantıların da makineler tarafından okunabilecek bir biçimde açıkça ortaya konulmasını şart koşar (örneğin, tam sayfalık bir gazete reklamının başlığı "Reklam" olmalıdır). Google'ın ücretli bağlantılarla ilgili politikası hakkında daha fazla bilgi.

Tarama önceliği

Arama motoru robotları forumunuzda üye olarak oturum açamaz veya kaydolamaz, bundan dolayı Googlebot'u "buradan kaydolun" veya "oturum açın" bağlantılarını izlemeye davet etmeniz için bir neden yoktur. Bu bağlantılar için nofollow uygulamak, Googlebot'un Google'ın dizininde görmeyi tercih ettiğiniz diğer sayfaları taramasını sağlar. Ancak, nofollow uygulanmış bağlantılar üzerinden tarama önceliğine odaklanmak yerine kolay gezinti olanağı, kullanıcılar ve arama motorları için uygun URL'ler ve benzeri özelliklere sahip sağlam bir bilgi mimarisi, kaynakların çok daha verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayabilir.


3-CAPTCHA Nedir?

CAPTCHA ile bilgi girişlerinin kötü niyetli kişilerin yazdığı programlar tarafından otomatik olarak yapılmasının önüne geçilmesi amaçlanır.

CAPTCHA projesinin bazı uygulamalarına çoğu web sayfalarında rastlamak mümkündür. Üyelik formlarında rastgele resim gösterilerek formu dolduran kişiden bu resmin üzerinde yazan sözcüğü girmesi istenir. Buradaki basit mantık o resimde insan tarafından okunabilecek ancak bilgisayar programları tarafından okunması zor olan bir sözcük oluşturmaktır. Eğer forma girilen sözcük resimdeki ile aynı değilse ya formu dolduran kişi yanlış yapmıştır ya da formu dolduran bir programdır denebilir.


4- Mobil SEO Ayarları Nasıl Yapılır?


Mobil arama motorları farklı botlara ve algoritmalara sahipler. Eğer web sitenizin mobil SEO’da önemli bir avantaj elde etmesini istiyorsanız, öncelikle mobil uyumlu bir siteye sahip olmanız gerekiyor.  HTC ,  Nokia,  Samsung ve iPhone gibi bilindik cep telefonlarında kolayca görüntülenebilen bir site yaratmış olmanız  mobil SEO’da  avantaj yakalamanızı sağlıyor. Mobil arama motorlarının kullandığı sıralama algoritmaları, standart arama motorları kadar kompleks değil. Öncelikli olarak yapmanız gereken şey,web sitenizi mobil dünyada düzgün bir şekilde görüntülenebilir hale getirmeniz. Algoritmalar da tamamen, görünülebilirliğinizi analiz etmek temeli üzerine kurulmuş vaziyette.




Mobil SEO konusunda dikkat etmeniz gereken ekstra bir SEO düzenlemesi yok. Bilindik tüm SEO çalışmalarının etkileri mobil siteler için de geçerli. Ancak mobil sitelerde başarı sağlayabilmek için farklı CSS dosyaları ile tanımlanmış stillere ihtiyacınız olacka. SEL’de de belirtildiği üzere, handheld.css ve iphone.css adında farklı iki farklı stil dosyası düzenleyip, gerekli yönlendirmeleri bu stiller için yapmalısınız.




Kaynak: www.wikipedia.org

3 Temmuz 2013 Çarşamba

Etkin SEO yapılandırması için site yapısı


Arama motoru optimizasyonu ve seo terimleri hakkında daha önce genel bir bilgi vermiştim şimdi ise etkin seo yapılandırması için neler yapmamız gerekiyor bir göz atalım.
 

Sitenizde Gezinmeyi Kolaylaştırın

Sitenizdeki gezinti bağlantıları arama motorları için çok önemlidir.
Sitedeki gezinti bağlantıları, ziyaretçilerin aradıkları içeriği kolayca bulmalarına yardımcı olduğu için önemlidir.

Sitenizdeki gezinti bağlantılarını ana sayfanızı temel alarak planlayın

Bütün sitelerde, genellikle sitede en sık görüntülenen ve birçok ziyaretçi için gezinti başlangıç noktası olan ana sayfa veya kök sayfası bulunur.

‘Takip (Breadcrumb) bağlantıları’ kullanarak kullanıcılarınıza kolaylık sağladığınızdan emin olun

Bir takip (Breadcrumb) bağlantısı, ziyaretçilerin bir önceki sayfaya ya da ana sayfaya geçişini kolaylaştıran bağlantılar satırıdır.

Biri kullanıcılarınız diğeri arama motorları için olmak üzere iki site haritası hazırlayın.



Bir site haritası web sitenizin yapısını gösteren basit bir sayfadır ve genellikle sitenizde bulunan sayfaları hiyerarşik olarak listeler. Ziyaretçiler sitenizdeki sayfaları bulmakta zorlandıklarında bu sayfayı kullanabilirler. Arama motorları da bu sayfayı ziyaret ederek sitenizdeki sayfaların iyi bir taramasını yapabilirler, ancak site haritasının temel kullanıcı hedefi sitenizi ziyaret eden kişilerdir.

Doğal akışı olan bir hiyerarşik yapı oluşturun.

Gerektiğinde gezinti bağlantıları olan sayfalar ekleyin ve sitenizdeki iç bağlantı yapısında bunları düzenleyin.

Yanlışlar
• Örneğin, sitenizdeki her sayfadan diğer sayfalara bağlantı oluşturmak gibi karmaşık gezinti bağlantıları hazırlamayın
• Kullanılan içeriği aşırı şekilde parçalayıp bölümlere ayırmayın (örneğin, alt sayfalardaki bir  içeriğe ulaşmak yirmi tıklama sürmesin)

Navigasyon için genellikle metin kullanın.

Site genelinde sayfadan sayfaya geçişler için metin kullanmanız, arama motorlarının sitenizi taramasını ve anlamasını kolaylaştırır. Özellikle Flash ve JavaScript desteklemeyen bazı aygıtlar kullanıyorlarsa, birçok kullanıcı bunu diğer seçeneklere tercih eder.





Yanlışlar
 Sadece açılan menüler, resimler veya animasyonlardan oluşan bir gezinti yapısı kullanmayın (arama motorlarının çoğu bu bağlantıları algılayabilir, ancak yine de kullanıcılar sitenizdeki bütün sayfalara normal metin bağlantılarla erişebilirse bu sitenizin erişilebilirliğini artırır.

Site içi gezinme bağlantılarında odaklanacağınız nokta sadelik ve kullanım kolaylığı olmalıdır!

Sitenize HTML site haritası sayfası ve XML Site Haritası dosyası ekleyin
Siteniz için XML Site Haritası dosyası oluşturmak, sitenizdeki sayfaların arama motorları tarafından keşfedilmesini kolaylaştırır.

Yanlışlar
• HTML site haritanızın güncellemesini yapmadığınız için geçerliliğini yitirmiş çalışmayan
• bağlantılara sahip olmayın.
• Konulara göre gruplamadan ve düzenlemeden bütün sayfaları alt alta listelemeyin.

Kullanışlı bir 404 sayfası hazırlayın

Yanlışlar
• 404 hatası veren sayfalarınızın arama motorları tarafından indekslenmesini engelleyin(sitenizde olmayan sayfalar istendiğinde web sunucunuzun 404 HTTP durum kodu sağlamak üzere konfigüre edildiğini kontrol edin)
• Sadece “Bulunamadı”, “404” gibi basit hata mesajları verilmesi veya 404 hata sayfasının hiç olmaması.
• Sitenizin diğer bölümleriyle tasarım olarak farklı bir 404 sayfası tasarımı kullanmaktan kaçının.





Kaliteli içerik ve hizmetler sunun

İlginç siteler tanınmışlıklarını kendi kendilerine arttırırlar.

Kullanıcılar kaliteli içeriği diğerlerinden ayırt ederler ve başka kullanıcıları da bu içeriğe yönlendirirler. Bu, bloglarda yayınlama, sosyal medya hizmetleri, e-posta, forumlar ve diğer yöntemlerle gerçekleşebilir.
Kullanıcılarınızın içeriğinizi algılamadaki farklılıklarını öngörerek özgün ve ayrıcalıklı içerik oluşturun
Sunduğunuz içeriği bulmak için kullanıcıların arayabileceği kelimeleri göz önünde bulundurun. Konu hakkında çok bilgili bir kişi ile konuya yeni olan bir kişi, aramalarında farklı terimler kullanabilir.


Kolay okunabilir metinler yazın

Sakının
• Yazım ve imla hataları olan baştan savma metinler
• İmaj dosyalarına metinsel içerik oluşturmak adına metin yerleştirmek (kullanıcılar metni kopyalayıp yapıştırmak isteyebilir ve arama motorları bunu okuyamaz)


Konu başlıklarına göre bir düzen sağlayın

Bir konunun nerede başladığını, nerede bittiğini belirgin olarak kullanıcılara yansıtacak şekilde içeriğinizi düzenlemek her zaman yararlıdır. İçeriğinizi mantıksal bölümler ve parçalar halinde sunmak, kullanıcıların istediklerini kolayca bulmalarını sağlar.

Yanlışlar
• Farklı konularda olan büyük bir metni bütün olarak tek sayfaya paragraf, alt başlık ve sayfa düzeni olmadan eklemeyin.


Arama motorları için değil, kendi kullanıcılarınız için içerik oluşturun.

• Arama motorlarını hedefleyen ama kullanıcılarınıza saçma gelecek veya onları kızdıracak çok sayıda gereksiz anahtar kelimeleri eklemekten kaçının.
• Kullanıcılar için anlamı olmayan metin blokları eklemeyin.
• Kullanıcıların göremediği, ancak arama motorlarına görüntülenen gizli metin eklemeyin.


Daha iyi bağlantılı metin ekleyin

Uygun bir bağlantılı metin seçimi, bağlantıdaki içerik hakkında bilgi vermeyi kolaylaştırır.

  Bağlantılı metin, kullanıcıların tıklayıp içeriğe yönlendirileceği metinlerdir ve şu şekilde kullanılır: <a href=“...”></a>.
  Bu metin kullanıcılara ve Google’a, tıklandığında gidilecek olan sayfadaki içerik hakkında açıklayıcı bilgi sağlıyor. Sayfalarınızdaki bağlantılar, sitenizdeki diğer sayfalara giden site içi bağlantılar veya diğer sitelerdeki içeriğe giden site dışı bağlantılar olabilir. Her iki durumda da, bağlantı metniniz ne kadar iyi olursa, kullanıcılar sitenizde o kadar kolay gezinebilir ve Google’ın da gidilen sayfanın ne hakkında olduğunu anlaması kolaylaşır.

Açıklayıcı metin seçin

• Sayfa”, “makale” veya “buraya tıklayın” gibi çok genel bağlantılı metin kullanmaktan kaçının
• Konu ile ilgisi olmayan veya gidilecek sayfadaki içerikle uyuşmayan bağlantılı metin kullanımından kaçının
• Genellikle sayfa URL’sini bağlantılı metin olarak kullanmayın (Yine de bazı durumlarda mantıklı kullanım olabilir, örneğin yeni bir web sitesi adresinin reklamını yapmak için)


Görsel kullanımını optimize edin


  Görsellerle ilgili olan bilgiler “alt” değeri kullanılarak kullanıcılara sunulabilir.Diğer bir neden ise, resmi bağlantı olarak kullanıyorsanız, “alt” için yazılan yazı aynı zamanda bağlantılı metin yerine kullanılacaktır. Ancak, sitenizin gezinti menüsünde çok fazla görsel kullanmanızı önermiyoruz. Metin bağlantıları da aynı işlevi yerine getirecektir. Son olarak görsel dosya adları ve “alt” metin kullanımı, Google Görsel Arama gibi görsel arama uygulamaları için de kolaylık sağlar.


Kaynaklar:http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google.com/tr//intl/tr/webmasters/docs/arama-motoru-optimizasyon-baslangic-rehberi.pdf