8 Mayıs 2013 Çarşamba

Sosyal Medya Mecraları

Sosyal Mecralar Kavramı en açık tanımıyla; insanların görüşlerini, deneyimlerini ve perspektiflerini birbiriyle paylaştığı online teknolojileri uygulamalarını ifade etmektedir.Sosyal mecralar, metin, ses ve video gibi farklı içerikteki mesajların yayınlandığı ortamlardır.


Wikiler: İngilizce ‘What I Know is’ sözcüklerinin kısaltması olan Wiki ‘bildiğim kadarıyla’olarak Türkçeye çevrilebilir. Wiki, herkesin üzerinde istediği gibi düzenlemeler yapmasına izin veren bilgi sayfaları topluluğudur. Gruplar, wiki sayesinde kolayca geniş dokümantasyonlar oluşturabilir, bu belgeler arasındaki sürüm farklılıklarını takip edebilirler.Sayfalar arasındaki bağlantılar ve sayfa biçimlemeleri sistem tarafından otomatik olarak yapılandırılacağından, bilgiye erişme ve bilgi belgeleme wiki ile son derece kolaylaşmaktadır. Wiki ismi Hawaii dilinde çabuk anlamına gelen wikiwiki kelimesinden türetilmiştir. Wiki,herkesin üzerinde istediği gibi düzenlemeler yapmasına izin veren bilgi sayfaları topluluğudur.

Yapısal olarak sayfalarının kullanıcılarının kendileri tarafından oluşturulduğu ve bir kullanıcının diğer kullanıcılar tarafından oluşturulan sayfaları istediği şekilde değiştirebildiği web siteleridir. Wiki yapısı ile ansiklopedi hizmeti sunan wikipedia.org dünyanın belki de en çok tanınan ve en çok kullanılan wiki sitesidir.


3 Mayıs 2013 Cuma

Sosyal Medyanın olmazsa olmazı "www"


World Wide Web Nedir?

Birbiriyle bağlantılı, İnternet üzerinde çalışan ve "www" ile başlayan adreslerdeki sayfaların görüntülenmesini sağlayan servistir. Dünya çapında bilgisayarların internet aracılığıyla bağlı olduğu network (ağ) olarak düşünülebilir. Web üzerinde bütün bilgisayarlar birbirleriyle iletişim içindedir ve istedikleri an iletişime geçebilir.

Web'in temeli İnternettir. İnternet, dünya genelindeki bilgisayar ağlarını ve kurumsal bilgisayar sistemlerini birbirine bağlayan elektronik iletişim ağıdır.


Web'de yayınlamak üzere bilgilerin tutulduğu dokümanlar web sayfası adını alır. Web sayfaları web serverları denen bilgisayarlarda tutulur.
Web kullanıcıları tarayıcı denilen programlar aracılığıyla web sayfalarını görüntülerler. Örn: en yaygın kullanılan tarayıcılar: Google Chrome, Mozilla,Safari, Explorer..

2 Mayıs 2013 Perşembe

Sosyal Medyada Kriz Yönetimi



1- Planlama yapın: Bu aşama, pazardaki risklerin önceden tespit edilmesi ve bir kriz yönetim takımının oluşturulmasını kapsar. Şirketteki tüm personel kriz yönetimi ile ilgili bilgilendirilmelidir. Eğer profesyonel destek alınmayacaksa, bilgilendirme veya eğitim konu hakkında daha çok fikir sahibi olan kriz yönetim takımı tarafın

dan yapılmalıdır. Şirketteki tüm personel kriz belirtilerini göstermeye başladığında krizi önlemeye odaklanmalıdır.

Ortaya bir kriz çıkmadan önce onu önlemeye yönelik alınacak önlemler Kurumsal İtibar’ı güvence altına almada en önemli bölümdür.



Bu aşamada şu sorulara cevap vereceğiniz bir liste hazırlayın;

a)Pazarda bulunan rakip şirketler bir Sosyal Medya Krizi yaşadı mı? Yaşadıysa bu krizi yönetmek için uyguladıkları hangi yöntemler olumlu,hangileri olumsuz etki gösterdi?

b)Rakiplere göre güçsüz yanlarımız neler? Müşteri İlişkileri birimine çok sık gelen ve krize yol açabilecek hususlar neler? Bu şikayetler genel olarak pazara ve kontrol dışı koşullara mı dayalı,yoksa şikayetlerin kontrolü bizim elimizde mi? (Eğer elinizde ise sorunu ortadan kaldırın)

Sosyal Medya ve Siyaset


Günümüzde insanlar gelişmeleri ertesi gün gazeteleri beklemeden ya da haber saati gelmeden anında dijital kaynaklar üzerinden öğreniyor.Artık olayları muhabirlere gerek kalmadan olayın aktörleri bizzat cep telefonundan tüm dünya ile sosyal medya vasıtasıyla paylaşabiliyor.Sosyal medya sayesinde insanlar olaylardan çok çabuk haberdar oluyor ve olay hakkında yorumlarını paylaşabiliyorlar.
Sosyal medyanın bu kadar kişi tarafından kullanılması tesadüf değildir.İnsanları bu sitelere iten belirli motivasyonlar var.İnsanların sosyal medyaya ilgisinin temelinde paylaşma,beğenilme,kendine yakın kişileri bulma,eğlence ve iletişim kurma isteği vardır.


Artık geleneksel yazılı, görsel ve işitsel medyanın yerini sosyal medyacılık aldı.Sosyal Medya görsel ve yazılı medyanın önüne geçerek onların pabucunu dama atmıştır.Artık tanınmanın ve markalaşmanın en önemli ayağı sosyal medyadır.İnsanların sosyalleşme aracı olan sosyal medya araçları medya ortamlarına dönüştü.


2012 Yılının En Başarılı Sosyal Medya Kampanyaları



2012, sosyal medya için harika bir yıl olmuştu. Markalar bu mecrayı iyice kabullenerek harika çalışmalar ortaya çıkarttılar. Bir anda meşhur olanlardan gerilla pazarlaması ile kafamızı karıştıran kampanyalara tanıklık etmiştik. Twitter’dan yürüyüşler düzenlemek için organize olup, #Lösev’eAmbulansAlıyoruz ile gerçekten ihtiyacı olanlara yardım etmiştik. Devlet ilk defa “sosyal ağların sansürlenmesini” dile getirmişti. Evet, 2012 gerçekten de sosyal medyanın yılıydı.



Peki 2012’nin en etkileyici sosyal medya kampanyaları nelerdi? Bu gerçekten cevaplaması zor bir soru, çünkü cevaplar kişiden kişiye değişiklik gösterecektir.



"SosyalMedyaRehberi.net"e göre 2012’nin en başarılı sosyal medya kampanyaları:




Nike, 2012 Londra olimpiyatlarında reklamcılık derslerine konu olacak bir gerilla pazarlaması örneği gösterdi.
Find Your Greatness kampanyası ile günlük sporculara yoğunlaşan Nike, şehir içinde #findgreatness etiketi içeren yüzlerce billboard kiralayarak olimpiyatlara onlarca milyon Pound ödeyerek resmi sponsor olan Adidas’ı adeta safdışı bıraktı.
Socialbakers’ın Cheermeter verilerine göre Nike ile birlikte kullanılan “olympic” kelimesi Adidas’ınkinin neredeyse iki katı fazlaydı.
Tüm bunlara ek olarak Nike, olimpiyat süresi boyunca 166,718 yeni Facebook takipçisi kazanarak 80,761 takipçi elde eden Adidas’ı yine geride bıraktı.
Olimpiyatlar sona erdğinde Nike, Facebook hesabını %6 büyüterek takipçileri ile %77 gibi müthiş bir oran ile etkileşim sağladı. Buna karşın Adidas’ın Facebook sayfası sadece %2 büyüdü ve takipçileri ile etkileşim oranı %59’da kaldı.